হিমন্ত কোন? এই প্ৰশ্ন আমাৰ নহয়। এই প্ৰশ্ন উত্থাপন হৈছে মনিপুৰৰ পৰা। সংঘাতজৰ্জৰ মনিপুৰে এতিয়া প্ৰশ্ন কৰিছে, হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা কোন? মনিপুৰৰ জনপ্ৰিয় কাকত ‘ইম্ফল ফ্ৰী প্ৰেছ’ৰ সম্পাদকীয়ত উষ্মাৰে সোধা হৈছে, হিমন্ত কোন? সম্পাদকীয়টোত লিখিছে, আমি বুজি নাপাওঁ যে চুবুৰীয়া ৰাজ্যসমূহৰ একাংশ মুখ্যমন্ত্ৰী মণিপুৰৰ আভ্যন্তৰীন বিষয়ত হস্তক্ষেপ কৰিবলৈ কিয় ইমান আগ্ৰহী? তেওঁলোকৰ নিজৰে বহু জ্বলন্ত সমস্যা আছে যিবোৰৰ সৈতে তেওঁলোকে মোকাবিলা কৰা উচিত। উদাহৰণস্বৰূপে অসমৰ অৰুণাচল প্ৰদেশৰ সৈতে থকা সীমা বিবাদৰ সমস্যা বৰ্তমান নিয়ন্ত্ৰণৰ বাহিৰলৈ গৈছে। মণিপুৰ আৰু ত্ৰিপুৰাৰ বাহিৰে প্ৰায় প্ৰতিখন ৰাজ্যৰ সৈতে অসমৰ সীমা বিবাদ।অসমৰ নাগালেণ্ড, মিজোৰাম, মেঘালয় আৰু অৰুণাচল প্ৰদেশৰ সৈতে দীৰ্ঘদিনীয়া সীমা বিবাদ।১৯৮৭ চনৰ ২০ ফেব্ৰুৱাৰীত অৰুণাচল প্ৰদেশ পূৰ্ণাংগ ৰাজ্যত পৰিণত হয়। মণিপুৰৰ সীমা বিবাদ ইমান হিংসাত্মক হোৱা নাই যেনেকৈ অসমৰ অন্যান্য উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যৰ সৈতে হৈছে।শেহতীয়াকৈ অসম-মিজোৰাম সীমান্তত হিংসা আৰু অৱৰোধ দেখা গৈছে। অৰুণাচল প্ৰদেশতো অসম ৰাজ্যৰ সৈতে বিবাদৰ অংশ আছে। নাগালেণ্ডতো অসমৰ সৈতে সীমা বিবাদৰ সৃষ্টি হয় আৰু মাজে মাজে হিংসাত্মক পৰিস্থিতিৰ সৃষ্টি হয়। তথাপিও অসমৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাই বৰ্তমানৰ সংঘাতৰ জুইকুৰা নুমুৱাবলৈ এক মিছন লৈ ইম্ফললৈ আহিবলৈ সময় পায়।আৰু মণিপুৰৰ বিধায়কসকলে তেওঁক এনেদৰে সমীহ কৰিছিল যেন তেওঁ কোনোবা বিয়াগোম সত্তা বা ডাঙৰ ভাই। কি যে লজ্জাজনক!সম্পাদকীয়ত লগতে লিখিছে, আমি জানো, হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা বিজেপি নেতৃত্বাধীন উত্তৰ-পূব গণতান্ত্ৰিক মিত্ৰজোঁটৰ আহ্বায়ক। কেন্দ্ৰীয় গৃহমন্ত্ৰী অমিত শ্বাহে নিৰ্দেশ দিয়া মতে হিমন্ত বিশ্বই নিজকে উত্তৰ-পূব ভাৰতৰ বিজেপিৰ ষ্ট্ৰংমেন বুলি গণ্য কৰে। দীৰ্ঘদিনীয়া নাগা শান্তি আলোচনাক লৈ তেওঁক এন এছ চি এন (আই এম) আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ মাজত শান্তিৰ দালাল হিচাপে নিযুক্তি দিয়া হৈছিল আৰু তেওঁ থুইংগালেং মুইভাক মুকলিকৈ পৰামৰ্শ দিছিল যে তেওঁ ভাৰত চৰকাৰে কাম কৰা অনুসৰি তথাকথিত সন্মানীয় সমাধানত স্বাক্ষৰ কৰক ‘যিটো নগা সমাজৰ অনন্য ইতিহাস আৰু পৰম্পৰাৰ সৈতে মিলি যায়’। কেন্দ্ৰীয় নেতৃত্বই বুজিব লাগিব যে হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যসমূহৰ কণ্ঠৰ প্ৰতিনিধি নহয়। অসমৰ ৰাজনীতিৰ পৰা সৰ্বানন্দ সোণোৱালক আঁতৰাই দি মুখ্যমন্ত্ৰী হোৱাৰ পিছত হিমন্ত বিশ্বই সমগ্ৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত নিজৰ প্ৰকৃত ৰং আৰু অসমীয়া আধিপত্যৰ পৰিচয় দিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। তেওঁ নিজৰ গুৰু তৰুণ গগৈক কেনেকৈ পতন ঘটাই বিজেপিত যোগদান কৰি কংগ্ৰেছ মুক্ত উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চলৰ ভৱিষ্যৎ কৌশল ৰচনা কৰাৰ লগতে নিজকে হিন্দুত্ববাদী আদৰ্শৰ প্ৰকৃত অনুগামীলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিছিল সেয়া সকলোৰে মনত আছে। মেঘালয়ৰ মুখ্যমন্ত্ৰী কনৰাড চাংমাও মণিপুৰৰ দৰে ৰাজ্যৰ বাবে আন এক প্ৰত্যাহ্বান।উত্তৰ-পূবৰ চাৰিখন ৰাজ্যত এটা জাতীয় দলৰ মৰ্যাদা আৰু ইয়াৰ পদাংক উদযাপন কৰি কনৰাড চাংমাই উত্তৰ-পূবৰ জনসাধাৰণক ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত নেতৃত্ব প্ৰদানৰ কথা কয়।তেওঁ নিজৰ দলৰ জৰিয়তে মণিপুৰৰ কাম-কাজতো হস্তক্ষেপ কৰি ভাল পায়। শেহতীয়াকৈ মিজোৰামৰ মুখ্যমন্ত্ৰী জোৰামথাংগা হিংসাত্মক পৰিস্থিতিৰ পিছত মণিপুৰত সক্ৰিয় আৰু ভোগবাদী হৈ পৰিছে। তেওঁৰ দল মিজো নেশ্যনেল ফ্ৰণ্টে পুনৰবাৰ বৃহত্তৰ মিজোৰামৰ সপোনক জ্বলাই দিয়াৰ লগতে কুকি-চীন-মিজোৰ অন্তৰ্গত মণিপুৰৰ বিধায়কসকলে তেওঁলোকৰ সমৰ্থন আহৰণৰ চেষ্টা চলাইছে। কিয় তেওঁলোকে কেৱল নিজৰ কামত গুৰুত্ব নিদিয়ে?এনেকৈয়ে অগ্নিগৰ্ভা মণিপুৰৰ পৰা কাষৰীয়া ৰাজ্য কেইখনৰ কেইগৰাকীমান মুখ্যমন্ত্ৰীৰ প্ৰতি ক্ষোভ প্ৰকাশ পাইছে। বিশেষকৈ মণিপুৰত সৰ্বেসৰ্বাৰ ভূমিকা ল’বলৈ যোৱা অসমৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাক চোকা সমালোচনা কৰিছে মণিপুৰৰ পৰা প্ৰকাশিত জনপ্ৰিয় কাকত ইম্ফল ফ্ৰী প্ৰেছৰ সম্পাদকীয়ত।