অনলাইন শিক্ষাব্যৱস্থা বনাম প্ৰগতিশীলতা

প্ৰতিবাদ হব লাগে বেচৰকাৰী কৰন, শিক্ষা সংকোচন , শিক্ষাৰ bureaucratisation শেষ কৰাৰ বাবে ৷ এইবোৰ নকৰি কিছুমানক ফুচুলাই propoganda চলাইছে ৷ সিহতে বুজা উচিত online class শেষ কৰিলেই স্কুল বেছি নহয় বেছি শি্ক্ষক নিযুক্ত নহয় হোষ্টেল নাবাঢ়ে ৷

প্ৰবাল  কুমাৰ কলিতাৰ কলমত- ”অনলাইন শিক্ষাব্যৱস্থা বনাম প্ৰগতিশীলতা”

লেখকঃ প্ৰবাল কুমাৰ কলিতা

 

“টিক টক কৰিব পাৰা, 0nline class কৰিব নোৱাৰা ” -আপাতদৃষ্টিত এই উন্নাসিক ধমকি মধ্যবিত্তিয় সুলভ যদিও আৰু অলপ তীক্ষ্ন দৃষ্টিৰ অভাবে তৎক্ষানাৎ কাৰোবাক পিঠিতমাৰি দিব খোজা ভয়ানক ” মধ্যবিত্ত” বা দুদোল্যমান মধ্যবিত্ত” ধাপ্পাটোৰ ঐতিহাসিক লিপ্সাক লকলকাই দিয়ে ৷ ( গোহাঁই ছাৰক নাম্বুদিৰি পদ হতে মৰা একেই চাপ টো সোৱাৰাই দিলো) l প্ৰতিবাদ দেখিলেই ৰোমান্টিকতাৰ ধৌ বোওৱা পঁয়ত্ৰিশ অনুতীৰ্ণ বামবাদীৰ এই অত্যুৎসাহ অনুমেয় যদিও তাকো আমি তথাপি গদগদ ভাবেই সন্মান জনাও ৷ বিশেষকৈ আবেগখিনিক ৷ “টিকটক কৰিব পাৰা কিন্তু online পঢ়িব নোৱাৰা” এই ধমকিৰ উৎস তাতেই যদিও equality ৰ প্ৰভাবত ই এক হৈ পৰে উন্নাসিকতা বা আৰু অলপ আগবাঢ়ি গৈ Rant l
কিন্তু কথাটো হ’ল বাবু মইনা হতে যে playcard খন লৈ থিয় হৈ আছে বেকগ্ৰাউণ্ডত গৰিবীৰ প্ৰচন্নতা সহ “online class বন্ধ কৰক” বুলি তাৰ ওপৰতহে মুল কথাখিনি কেন্দ্ৰীভুত ৷ কাৰন বাবু মইনা হতৰ লগত কেইজনমান বাবাকো দেখিছো যাৰ হাতত একেই ফেষ্টুন , মধ্যবিত্ত , হয়তে শিক্ষক বা অভিভাবক ৷ লগত কোনোবা অখ্যাত সংগঠনৰ নাম ৷
কথাটো হ’ল এই online progoganda ৰ উৎস কি , কাৰ শ্ৰেণী স্বাৰ্থ পুৰণ কৰিব আৰু যিকেইজন ল’ৰাই ফেষ্টুন লৈ থিয় দিছে সিহতৰ স্বাৰ্থৰ পৰিপন্হী নেকি যিটো মোৰ উন্নাসিক ভাষ্য( বা rant) ৰ উৎস ৷

প্ৰতিনিধিত্বমূলক ছবি

1) তাত ষ্পষ্ট ভাবে লিখা আছে online class বন্ধ কৰক ৷ তাতকৈ তাত লিখা কিয় নহল online class ৰ উপযুক্ত পৰিকাঠামো দিয়ক ৷ মবাইল, নেটৱাৰ্ক আৰু current ৰ সুবিধা দিয়ক ৷ নে এইবোৰ দাবী অবাস্তব বা তুলিবৰ সাহস নাই ৷ নে online class বন্ধ কৰাটো সম্ভব , এক soft target সেই বাবেই তাক লোৱা হ’ল ৷

২) online শিক্ষা ভবিষ্যত ৷ মবাইল বিহীন জীৱন কল্পনা কৰা অসম্ভব ৷ আগৰ দিন ঘুৰাই আনিব নোৱাৰে ৷ online শিক্ষাই দুৰত্বই সৃষ্টি কৰা জ্ঞানৰ প্ৰাচীৰ খন কমাব ৷ online শিক্ষা বন্ধৰ দাবী কিয় ?

3) 0nline শিক্ষা পৰম্পৰাগত শিক্ষাৰ লগত সমান্তৰালকৈ চলক ৷ এটা আনটোৰ পৰিপুৰক ৷ এটাই আনটোক গ্ৰাস নকৰক ৷ দাবীটো হওক এটাৰ বিলুপ্তি ঘটাই আনটো নহয় ৷ দুয়োটাই চলক ৷

4) দুখীয়া বুলি কলে গাওত থকা কেও কিছু নোহোৱা যি অভিধাৰনাটো আগত আনি থিয় কৰাই দিয়া হয় ( সত্যজিত ৰায়ৰ চিনেমাৰ দৰে) ই মধ্যবিত্তিয় সাধাৰনীকৰন ৷ চহৰ আৰু মফছলৰ দুখীয়াক ই আতৰাই ৰাখে ৷ online শিক্ষাৰ প্ৰতিবাদ কিয় ? এই propoganda ই কাৰোবাক দেখুৱাই কোনোবা দুখীয়াক বঞ্চিত কৰিছে ৷সকলোৰে বাবে এক policy এক বিচ্যুতি ৷ (five year plan.বোৰ বাৰে বাৰে ব্যাৰ্থ হোৱাৰ দৰে ) বামো এই centrist দৃষ্টিভংগীৰ পৰা মুক্ত নহয় ৷
5) জ্ঞানৰ এই মহা বিষ্ফোৰনৰ যুগত বহু বিদেশী বিশ্ববিদ্যায়লৰ পাঠ্যক্ৰম online উপলদ্ধ ৷ অসমত এই Online শিক্ষা বন্ধ হওক বুলি চলোৱা propoganda ৰ উদ্দেশ্য কি ? অসমৰ কিমানখন কলেজ বিশ্ববিদ্যালয়ে নিজৰ শ্ৰেনীকোঠাৰ জ্ঞান প্ৰচাৰ কৰে ? যদি নকৰে কিয় নকৰে ? Online শিক্ষা বন্ধ কৰাৰ দাবী এইবোৰ দৃষ্টিভংগীৰ আন এটা ৰূপ নেকি ?
6) এটা সংগঠন সোচ্চাৰ হৈছে ৷ online class বন্ধ কৰাৰ বাবে উঠি পৰি লাগিছে ৷ তাৰ লগত যোগ দিছে বা নৈতিক সমৰ্থন দিছে কেইজনমান বামভাবপন্ন ব্যক্তিয়ে ৷ইয়াৰ কাৰন কি ? online class বন্ধ কৰিলে শিক্ষা সংস্কাৰ হব ? নে ছাত্ৰ ছাত্ৰী আকৌ online শিক্ষাৰ পৰাও বঞ্চিত হব ? যদি বঞ্চিত হয় তাৰ পাছত এই সংগঠনবোৰে মুৰ পোলোকা দিব যে খাটাং ৷ কাৰন শিক্ষা সংস্কাৰ কৰি চৰকাৰক জবাবদিহী কৰিব পৰা ক্ষমতা এই চাকৰিজীবিৰে গঠিত সংগঠনবোৰৰ নাই l ছাত্ৰ সন্হাবোৰৰ ভুমিকা বেছি ৰাজনৈতিক , কম ছাত্ৰ ছাত্ৰী কেন্দ্ৰিক ৷

8) এই online শিক্ষা বন্ধ কৰাৰ যি propoganda চলিছে তাৰ গুৰি ধৰিছে মধ্যবিত্তই ৷ মই মধ্যবিত্তই(????) আন মধ্যবিত্তই দুখীয়াৰহৈ কৰা কুছকাৱাজক সদায় সন্দেহৰ চকুৰেই চাও l
9) এই মায়োপিয়া আজিৰ নহয় ৷ মনত পৰিছে ধুতিনীতিৰে পৰিশিষ্ট কেইজনমানে এসময়ত computerisation ৰ ঘোৰ বিৰোধিতা কৰিছিল ৷ ই নিবনুৱা সৃষ্টি কৰিব ৷ আজিৰ যুগত কম্পিউটাৰাইজেচনৰ ফল আৰু তাৰ প্ৰগতিশীলতা নকলেও হব ৷ online শিক্ষা বন্ধৰ নামত যি myopic propoganda চলিছে সেয়া বন্ধ হওক ৷ online শিক্ষাৰ যদি প্ৰগতিশীলতা দেখা নাপায় সেয়া হয় মুৰ্খামি নহলে জানি শুনি কৰা ভণ্ডামি ৷ শিক্ষাৰ নামত যি hegemonynচলে , যি bureaucratisation কৰা হয় তাৰ ওপৰত ই আঘাত ৷ সমাজ পৰিবৰ্তনৰ যি ঐতিহাসিক প্ৰগতিশীলতাৰ ধাৰনা তাক বাৰে বাৰে ধাক্কাটো দি আছে প্ৰযুক্তিগত উদ্ভাবনাই ৷ প্ৰযুক্তিৰ এই দিশটো উলাই কৰাৰ অন্তৰালৰ আছে প্ৰযুক্তি ঐতিহাসিক ভাবে ধনীৰ পুতলা বুলিহে চকুত ভহা আৰু বহু বেছি পৰিমানে চাকৰি হেৰুওৱাৰ তাৎক্ষনিক ভয় ৷ তথাপি আমি internet আমাৰ মৌলিক অধিকাৰ বুলি চিঞৰো ৷ internet যদি মৌলিক অধিকাৰেই হয় ই কেবল সংযোগৰ বাবেই মৌলিক অধিকাৰ নে ? online শিক্ষা মৌলিক অধিকাৰ বুলি কবলৈ কেইখোজ মান গৈ ক’লেই হ’ল চোন ৷
10) গতিকে শেহত কও online class বন্ধৰ নামত সেই ফুকলীয়াবোৰে যি প্ৰতিবাদ কৰিছে সেইবোৰ ফুছুলনিত কৰা কাম ৷ আৰু যিকেইটা আদবয়সীয়াই প্ৰতিবাদ কৰিছে সিহত ভণ্ড আৰু দগাবাজ ৷ প্ৰতিবাদ হব লাগে বেচৰকাৰী কৰন, শিক্ষা সংকোচন , শিক্ষাৰ bureaucratisation শেষ কৰাৰ বাবে ৷ এইবোৰ নকৰি কিছুমানক ফুচুলাই propoganda চলাইছে ৷ সিহতে বুজা উচিত online class শেষ কৰিলেই স্কুল বেছি নহয় বেছি শি্ক্ষক নিযুক্ত নহয় হোষ্টেল নাবাঢ়ে ৷ ৷চৰকাৰে এই প্ৰতিবাদৰ উত্তাপ গম পাব লাগে লগে লগে online শিক্ষা বন্ধ কৰি দিব আৰু সকলো হাত সাবটি বহি থাকিব ৷এয়াইটো বিচাৰে ন ৷ কাৰন চৰকাৰক জবাবদিহি কৰিবৰ ইহতৰ সাহস আছে ? নাই ৷ সাহস আছে চাৰকাৰৰ হাতত ইপ্সিত কাম এটা তুলি ধৰাই দিয়াৰ ৷ আৰু এয়াই gramsci ৰ passive revolution , মধ্যবিত্তৰ passive revolution , যিটো ছাত্ৰ সন্হাকে ধৰি বহুতেই কৰি আহিছে ৷

লেখকৰ ইমেইলঃ Prabalkumarkalita@gmail.com

(প্ৰকাশিত মতামতসমূহ লেখকৰ সম্পূৰ্ণ ব্যক্তিগত)

Click here to like us on Facebook. Don’t miss our video reports as well. Click here to subscribe us on Youtube.

Cross current NewscrosscurrentopinionOpinion the crosscurrentPrabal Kumar Kalitathe crosscurrent
Comments (0)
Add Comment